EasyBudget to aplikacja internetowa do prowadzenia budżetu osobistego (najczęściej - domowego, ale można również z powodzeniem prowadzić u nas budżet małej firmy - np. jdg). Udostępniamy wszystkie niezbędne funkcjonalności do planowania i spisywania wydatków samemu lub w parę osób. Wierzymy, że nasze podejście oparte o budżetowanie systemem kopertowym pozwala na skuteczne zarządzanie finansami.
Oryginalnie, budżetowanie systemem kopertowym polega na fizycznym rozdzieleniu dostępnych pieniędzy (banknotów i bilonu) pomiędzy papierowymi kopertami zatytułowanymi ich przeznaczeniem, np. "na czynsz", "na samochód", "na jedzenie" oraz późniejszym pokrywaniu wydatków wyciąganiem środków na te cele dokładnie z tych kopert.
Obecnie, ponieważ większość transakcji dokonanych jest w postaci cyfrowej, zamiast fizycznych kopert stosuje się raczej rachunki bankowe lub wirtualne "skrytki" (udostępniane czasem także w bankach jako np. "Cele" lub "Kategorie" w popularnych aplikacjach internetowych).
W naturalny sposób podejście to oznacza, że pieniądze w kopertach pozostają do wykorzystania w następnym miesiącu w przypadku ich niecałkowitego wykorzystania.
W naszym rozwiązaniu wartość kopert (kategorii) przydzielana jest na podstawie obecnie posiadanych środków, dlatego budżetując z EasyBudget trzeba dbać o zgodność stanów naszych rachunków z tymi wprowadzonymi w aplikacji. Analogicznie jak w oryginalnym systemie kopertowym, środki przydzielone, a niewykorzystane w danym miesiącu przechodzą automatycznie w przyszłość.
Traktując wszystkie kategorie jako takie właśnie skrytki (mające czasem odpowiednik w faktycznym rachunku bankowym) możemy bez potrzeby wprowadzania dodatkowych informacji mieć w jednym miejscu informacje na temat wszystkich środków, którymi dysponujemy.
Aby uzyskać dostęp do aplikacji należy się zarejestrować podając swój email i hasło. Od razu po rejestracji zaczyna się 35 dniowy okres próbny w trakcie którego dostępne są wszystkie funkcjonalności. Po tym czasie wymagana jest płatna subskrypcja.